C1000 stopt met blank kalfsvlees
In navolging van Bas, Dirk en Digros stopt ook C1000 de verkoop van blank kalfsvlees. Dat heeft het bedrijf donderdag aan Wakker Dier laten weten, zo meldt de dierenwelzijnsorganisatie.
De groepering begon in september een campagne tegen blank kalfsvlees. De kalfjes worden op een ijzerarm dieet gezet, waardoor ze bloedarmoede krijgen, is de boodschap daarvan. Donderdag zou een radiospotje worden opgenomen waarin C1000 werd genoemd. „We maken nog spotjes met Albert Heijn en twee andere supermarkten", meldt de woordvoerster van Wakker Dier. Ze hoopt dat nog voor de Kerst ook de andere supermarkten dit voorbeeld volgen. „Als er een schaap over de dam is, volgen er meer, toch? Hopelijk wordt dit echt de laatste blankwitte Kerst voor de kalfjes".Wakker Dier deed eerder van zich spreken met soortgelijke campagnes tegen het castreren van biggen en het houden van kippen in de legbatterij.