Binnenland

„Nog veel klachten over ov-chipkaart"

De problemen met de invoering van de ov-chipkaart zijn nog lang niet opgelost. Reizigers beklagen zich op de site www.ov-chipklacht.nl nog regelmatig over de borg die ten onrechte wordt afgeschreven, gevaarlijke toegangspoortjes bij de metro, verhoogde prijzen en geblokkeerde chipkaarten.

ANP
23 September 2008 16:28Gewijzigd op 14 November 2020 06:25

Dat stelt het Rotterdamse raadslid Bonte (GroenLinks). Hij richtte de site op en overhandigde dinsdag de klachtenlijst aan de Rotterdamse vervoerder RET. Volgens Bonte zijn in anderhalf jaar tijd in golfbewegingen honderden klachten binnengekomen. Hij geeft wel aan dat de RET verscheidene klachten inmiddels succesvol heeft aangepakt.„Rotterdam heeft zich ooit opgeworpen als proeftuin voor de ov-chipkaart. Dat was moedig. Maar nu het niet blijkt te werken, moeten we ook moedig zijn en de stekker eruit durven trekken", schrijft Bonte in een brief aan verantwoordelijk wethouder Baljeu. Hij zegt zich te verbazen dat Rotterdam de strippenkaart begin volgend jaar wil afschaffen.

Bonte is van mening dat de strippenkaart zijn beste tijd wel heeft gehad, maar de ov-chipkaart brengt teveel problemen met zich mee. „Staatssecretaris Huizinga moet op zoek naar een alternatief elektronisch betalingssysteem dat het openbaar vervoer wel gebruiksvriendelijker maar niet duurder maakt".

De RET liet maandag al weten dat uit onderzoeken zou blijken dat reizigers juist wel tevreden zijn over de ov-chipkaart. Baljeu stelde dat zeker 75 procent van de reizigers de kaart gebruikt.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer