Economie

Rover opent loket voor klachten over openbaar vervoer

Reizigersorganisatie Rover opent maandag een ov-loket voor allerhande vragen en klachten over het openbaar vervoer.

ANP
29 August 2008 10:21Gewijzigd op 14 November 2020 06:17

Dat heeft projectleider Trudy Schippers van Rover donderdag gezegd.Volgens Rover is er behoefte aan een dergelijk loket omdat er in Nederland inmiddels „een lappendeken van vervoerders en concessiehouders is ontstaan” en reizigers zodoende niet altijd weten waar zij met hun vraag of klacht terechtkunnen. Bovendien worden klachten niet altijd naar behoren afgehandeld, meent Rover. De website www.ovloket.nl moet 1 september in de lucht zijn.

Ook krijgt de belangenclub via het meldpunt beter inzicht in welke problemen er landelijk spelen. In eerste instantie zal Rover proberen er met de vervoerder of concessiehouder uit te komen. Maar het wordt geen tandeloze tijger. „We gaan op regelmatige basis rapportages opstellen en publiceren.”

Staatssecretaris Huizinga (Verkeer) opent het loket 9 september officieel. Het ministerie betaalt eraan mee.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer