Binnenland

Treinreiziger positiever dan ooit tevoren

Treinreizigers waren niet eerder zo positief over de prestaties van de Nederlandse Spoorwegen als in het tweede kwartaal van dit jaar. Driekwart van de reizigers gaf het bedrijf het cijfer 7 of hoger. Dat hebben de consumentenorganisaties vertegenwoordigd in het Locov vrijdag bekendgemaakt.

ANP
11 July 2008 15:14Gewijzigd op 14 November 2020 06:05
UTRECHT – Treinreizigers waren niet eerder zo positief over de prestaties van de Nederlandse Spoorwegen als in het tweede kwartaal van dit jaar. Driekwart van de reizigers gaf het bedrijf het cijfer 7 of hoger. Foto ANP
UTRECHT – Treinreizigers waren niet eerder zo positief over de prestaties van de Nederlandse Spoorwegen als in het tweede kwartaal van dit jaar. Driekwart van de reizigers gaf het bedrijf het cijfer 7 of hoger. Foto ANP

Ook het oordeel dat klanten gaven over het op tijd rijden van de treinen was niet eerder zo positief; ruim de helft (53 procent) gaf aan daar tevreden over te zijn. De klanttevredenheidscijfers van de NS worden sinds 2000 gemeten.Dat de klanten positiever zijn dan ooit, lijkt niet te stroken met de realiteit; in het tweede kwartaal reden minder treinen op tijd en vielen meer treinen uit dan in het eerste kwartaal. Dat verschil is waarschijnlijk te verklaren doordat de tevredenheidsmetingen doorlopend worden uitgevoerd en niet alleen aan het eind van het kwartaal.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer