Economie

Klanten Jumbo meest positief over hun winkel

De klanten van Jumbo zijn nog altijd het meest te spreken over hun supermarkt. Voor de elfde keer op rij scoort de keten het hoogste cijfer (7,68) in het onderzoek van het bureau GfK. Dat maakte het onderzoeksbureau vrijdag bekend.

ANP
13 June 2008 15:12Gewijzigd op 14 November 2020 05:58

Albert Heijn (7,5) wordt door zijn klanten iets beter beoordeeld. De marktleider verwierf daarmee een tweede plaats, drie plaatsen hoger dan in het onderzoek een halfjaar geleden. Hekkensluiters zijn discounters Lidl en Aldi (respectievelijk 7 en 6,8) en Spar (6,78).GfK doet tweemaal per jaar onderzoek naar de waardering van klanten voor hun supermarkt. Dit keer deden ongeveer zesduizend huishoudens mee aan het onderzoek. Ze beoordeelden hun eigen supermarkt onder andere op netheid, assortiment, kwaliteit en prijsniveau.

De minst gewaardeerde winkel (Spar) is volgens de klanten tevens ook de duurste supermarktketen van Nederland, gevolgd door Golff en MCD. Maar die laatste heeft wel het vriendelijkste personeel, gevolgd door Jumbo en Digros.

Aldi–klanten moeten het langste wachten bij de kassa, terwijl supermarktketen Jumbo de snelste kassières heeft. Vissen consumenten bij de Aldi het meest naast het net omdat producten zijn uitverkocht, de klanten van Dekamarkt hebben hier het minste last van.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer