Binnenland

Oordeel klant over NS licht positiever

Het klantenoordeel over de prestaties van de NS is voor het derde achtereenvolgende kwartaal licht gestegen. Het percentage treinen dat op tijd reed, kwam over die periode uit op 83,5 procent.

Binnenlandredactie
22 October 2002 11:07Gewijzigd op 13 November 2020 23:53

Dat blijkt uit cijfers die het spoorwegbedrijf maandag bekendmaakte.

Het algemene oordeel steeg in het derde kwartaal van een rapportcijfer 6,0 naar een 6,5. Het klantenoordeel over de beschikbaarheid van een zitplaats bedroeg dit kwartaal 7,2. De NS vergelijkt alle cijfers met het derde kwartaal van 2001. De 7,2 was toen een 7,0.

De NS ziet in de lichte stijging een eerste signaal dat de instroom van nieuw materieel ook voor klanten daadwerkelijk merkbaar wordt. Tussen februari en september nam het bedrijf bijvoorbeeld 150 gemoderniseerde Duitse intercityrijtuigen in gebruik.

Het bedrijf verwacht ook veel van de 378 luxe dubbeldeksrijtuigen die zijn besteld. De eerste tientallen daarvan zijn begin oktober in de dienstregeling opgenomen. De 378 rijtuigen zijn goed voor 37.000 extra zitplaatsen. In 2005 moet de NS over 205.000 reizigersstoelen beschikken.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer