Politiek

Rouvoet bepleit beperking snoepreclame

Fabrikanten van snoepwaren zouden geen reclame mogen maken die is gericht op kinderen tot twaalf jaar. Die oproep deed minister Rouvoet voor Jeugd en Gezin dinsdag tijdens een bijeenkomst van de voedingsindustrie.

ANP
27 May 2008 19:26Gewijzigd op 14 November 2020 05:53
DEN HAAG (ANP) – Fabrikanten van snoepwaren zouden geen reclame mogen maken die is gericht op kinderen tot twaalf jaar. Die oproep deed minister Rouvoet voor Jeugd en Gezin dinsdag tijdens een bijeenkomst van de voedingsindustrie. Foto ANP
DEN HAAG (ANP) – Fabrikanten van snoepwaren zouden geen reclame mogen maken die is gericht op kinderen tot twaalf jaar. Die oproep deed minister Rouvoet voor Jeugd en Gezin dinsdag tijdens een bijeenkomst van de voedingsindustrie. Foto ANP

De snoepmakers hadden al afgesproken kinderen tot zeven jaar niet bloot te stellen aan hun reclames, maar Rouvoet zou graag zien dat kinderen hiervan gevrijwaard blijven zolang ze op de basisschool zitten.Verder kunnen de voedselfabrikanten beter hun best doen om jongeren eerder een appel te laten eten dan een patatje naar binnen te laten werken. Daarom zou op stations gezond voedsel een prominentere plek moeten krijgen. „Nu zie ik op veel stations veel calorierijke en nauwelijks gezonde snacks", zei Rouvoet. „Als je een gezond tussendoortje wil, moet je daarvoor je best doen en moet je vaak buiten de stationshal zijn".

Ook in de rest van de horeca en in schoolkantines zou de voedselindustrie zich kunnen inzetten voor een beter aanbod van gezonde etenswaar, stelde de minister.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer