Binnenland

Loterij berispt voor massale reclameactie

De Sponsor Bingo Loterij is over de schreef gegaan met een massale reclamecampagne. Dat liet minister Hirsch Ballin van Justitie vrijdag weten.

ANP
28 March 2008 22:59Gewijzigd op 14 November 2020 05:41

Ongeveer 4 miljoen Nederlanders kregen daarbij een brief waarin werd gesuggereerd dat iedereen een lcd-tv zou krijgen en dat een op de vier mensen gegarandeerd 7500 euro zou winnen. De actie ging gepaard met veel spotjes op radio en tv. Volgens minister Hirsch Ballin van Justitie past de campagne daarom niet in het restrictief kansspelbeleid. Hij heeft dat laten weten in antwoord op schriftelijke vragen van SP-Tweede Kamerlid De Wit, die geregeld reclameacties van loterijen aan de kaak stelt.Vorig jaar tikte de minister ook al de Nationale Postcode Loterij en Holland Casino op de vingers, omdat hun reclameacties volgens hem niet door de beugel konden. De uitingen van de Sponsor Bingo Loterij lijken volgens Hirsch Ballin sterk op de win-elk-uuracties waarover veel klachten zijn geweest. Hij heeft de loterijen gevraagd met deze vorm van reclame te stoppen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer