Wildersfilmpjes overspoelen het internet
Ruim een week na de start van de I Am Sorry–campagne staan er honderden nieuwe filmpjes over politicus Geert Wilders op toonaangevende websites als YouTube. Het gaat om korte opnames waarin mensen spijt betuigen over de anti–Koranfilm van de PVV–voorman.
De campagne is een initiatief van de culturele instelling Mediamatic, die een kritisch geluid wil laten horen tegen de boodschap die Wilders met zijn film wil uitdragen. De organisatie roept sinds maandag 17 maart via haar website mensen op een protestfilmpje te maken. Ook staan er aanwijzingen op de internetpagina over hoe dat moet.Voorzitter Willem Velthoven van Mediamatic spreekt van een succes, maar voegt daaraan toe dat het om een uit de hand gelopen grap gaat. „We zijn vorige week in een lollige bui begonnen met het schieten van wat filmpjes. Vervolgens hebben we dat op onze website gezet. Het was niet direct de bedoeling dat dit breed uitgemeten zou worden in de media, maar de boodschap is in ieder geval overgekomen".