Buitenland

Blasfemische cosmeticalijn taboe in Singapore

SINGAPORE (AP) – Een lijn van schoonheidsproducten met de slagzin “Maak je mooi voor Jezus” is in Singapore uit de schappen gehaald, berichtte The Straits Times dinsdag. Rooms-katholieken hadden bezwaren tegen de lijn geuit.

12 February 2008 17:45Gewijzigd op 14 November 2020 05:32

Het bedrijf Blue Q beloofde met schoonheidsproducten als “deugdzame vanille”-lippenbalsem en “Christus is altijd nabij”– crème voor handen en lichaam “Verlossing voor je reputatie en meer”, schreef de Straits Times. De manager van de winkel die de cosmetica verkocht haalde de producten eind vorige maand uit de handel na klachten te hebben ontvangen.„De producten trivialiseren Jezus Christus en het christendom”, zei Nick Chui (27), die had geklaagd. „Bovendien zijn er seksuele toespelingen in de () manier waarop Jezus Christus is afgebeeld.” Op een van de verpakkingen staat een Christusfiguur afgebeeld in witte badjas, de blik naar boven gericht terwijl een blonde, zwaaropgemaakte vrouw een arm om zijn schouder slaat en dromerig naar hem kijkt.

„Waarom zou iemand religieuze personen willen gebruiken om ijdelheid te verkopen? Het is weinig respectvol en smakeloos”, zei de 24-jarige accountant Grace Ong volgens de krant. Verder schreef de krant dat de distributeur van de cosmetica, Wing Tai Retail, zijn verontschuldigingen had aangeboden voor het beledigen van de christelijke gemeenschap. Onbekend is of de schoonheidsproducten in nog andere winkels in Singapore in de schappen liggen.

Ongeveer 15 procent van de 4,5 miljoen inwoners van Singapore is christen. De helft is boeddhist, 15 procent is moslim en zo’n 5 procent is hindoe.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer