Economie

Een op zeven luchtvaartmaatschappijen in de fout

DEN HAAG (ANP) – Luchtvaartmaatschappijen houden zich nog niet altijd aan de regels wat betreft het informeren van hun klanten over waar deze recht op hebben bij vertragingen en annuleringen. Dat blijkt uit een brief die minister Eurlings van Verkeer maandag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

11 February 2008 18:04Gewijzigd op 14 November 2020 05:32

De Europese Commissie bepaalde in 2005 dat passagiers allerlei rechten hebben als luchtvaartmaatschappijen zich niet aan hun contractuele verplichtingen houden.Zo moeten ze bij incheckbalies duidelijk zichtbare informatie geven over de rechten van passagiers. In geval van vertragingen langer dan twee uur, annuleringen en overboekingen moeten ze informatiefolders aan de klanten overhandigen. Tijdens een controle in augustus vorig jaar bleek 15 procent van de luchtvaartondernemingen niet te beschikken over de folders.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer