Vlaamse interesse voor Het Parool
Voor de aankoop van de noodlijdende combinatie van de Amsterdamse krant Het Parool en huis-aan-huisbladentak Weekmedia bestaat veel belangstelling.
Uitgever PCM maakte dinsdag bekend de bedrijfsonderdelen kwijt te willen. „We krijgen vele serieuze reacties”, aldus directeur-uitgever R. Steenbergen van Het Parool/Weekmedia donderdag. De interesse komt uit de uitgevers- en drukkerijenhoek, maar ook van IT-bedrijven en individuele geldschieters.
PCM Uitgevers wil stoppen met Het Parool, Weekmedia en uitgeverij Crosspoints. Het Parool/Weekmedia werkt aan een plan om zelfstandig door te kunnen met de financiële injectie van een of meerdere partijen. „Dat businessplan moet volgende week klaar zijn”, zei Steenbergen, die niets kwijt wil over de inhoud. Rond 15 november geeft PCM al dan niet zijn zegen aan de door Het Parool/Weekmedia gewenste verbintenis.
Een van de geïnteresseerden is De Persgroep, de Vlaamse winstgevende uitgever van de populaire krant Het Laatste Nieuws en de veel kleinere De Morgen. Met de Noordelijke Dagblad Combinatie (NDC), uitgever van onder meer het Dagblad van het Noorden, de Leeuwarder Courant en huis-aan-huisbladen, heeft inmiddels een oriënterend gesprek plaatsgevonden, liet directeur J. de Roos weten.