Bacardi denkt over waarschuwing op breezers
GOUDA - Breezerproducent Bacardi overweegt een waarschuwingstekst te plaatsen op de door hem geproduceerde drankjes.
Dat blijkt uit het Algemeen Dagblad van maandagmorgen. Ook denkt M. de Witte, directeur Bacardi- Nederland, erover de reclame voor de drankjes te stoppen. Tot slot wil hij een Platform Alcohol en Jeugd, met als doel het gesprek tussen overheid en drankindustrie, alsnog oprichten. Dit mislukte in 2002 omdat de rijksoverheid niet wilde meewerken.Directeur W. van Dalen van Stichting Alcoholpreventie (STAP) ziet niets in de plannen van Bacardi. „Waarschuwingen op etiketten helpen niet.” STAP wil de breezers uit de supermarkten halen om de beschikbaarheid van de mixdrankjes te verminderen.
Minister Rouvoet voor Jeugd van Gezin onderzoekt of de verkoop van de mixdrankjes in supermarkten kan worden verboden. Het ministerie van Volksgezondheid zegt in een reactie nog steeds niets te zien in een Platform Alcohol en Jeugd. De andere initiatieven juicht het departement toe.