Kellogg wil kinderen niet langer verleiden
BATTLE CREEK/NEW YORK (ANP) – De Amerikaanse maïsvlokkengigant Kellogg wil kinderen onder de twaalf jaar niet meer met reclames verleiden ongezonde producten te kopen. De donderdageditie van de The New York Times meldde dat Kellogg heeft besloten de reclame gericht op kinderen te schrappen als het gaat om producten die niet voldoen aan een serie eisen ten aanzien van de hoeveelheid suiker, calorieën, vet en zout.
Over een periode van circa anderhalf jaar gaat de in meer dan honderd landen actieve multinational producten die niet aan de eisen voldoen, van inhoud veranderen of de firma maakt er geen reclame meer voor die is gericht op kinderen. Het gaat bijvoorbeeld om Froot Loops of Apple Jacks.De nieuwe bedrijfspolitiek sluit ook uit dat bepaalde stripfiguren zoals de Toekan Sam en speeltjes worden opgevoerd voor de verkoop van producten die niet aan de eisen voldoen. De ommezwaai bij de cornflakesmaker komt meer dan een jaar nadat een actiegroep tegen reclame voor kinderen samen met twee andere partijen had gedreigd een proces tegen de firma te beginnen over tv–reclames van Kellogg.