Mannen geven fors meer uit aan geuren en crèmes
AMSTERDAM (ANP) - De verkoop van gezichtscrèmes en geuren voor heren groeit fors. Mannen blijken vooral meer geld uit te geven aan de duurdere producten, weet Han Eisma, commercieel directeur van marktonderzoeksbureau Nielsen Nederland.
De totale omzet van personal care voor mannen bedroeg in 2006 ruim 332 miljoen euro. Het gaat dan om producten als geuren, aftershaves, bad en douche, shampoo, haarkleuring en gelaatsverzorging. Ten opzichte van 2005 is dat een stijging van 5,2 procent.In dat brede spectrum constateert Eisma dat vooral de gezichtsverzorgingsproducten het goed doen, zoals dag- en nachtcrèmes. „Gemeten van april vorig jaar tot april 2007 is de verkoop daarvan met 18 procent explosief gegroeid naar bijna 19 miljoen euro.” In diezelfde periode steeg de verkoop van herengeuren met 9 procent naar ruim 146 miljoen euro.
Vooral de duurdere namen daarin doen het goed, weet Eisma. „De omzet van die zogeheten selectieve merken groeide met 12 procent.”