Economie

Opta wil toezicht op kwaliteit internetbellen

DEN HAAG (ANP) – De Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (Opta) wil meer te zeggen hebben over de kwaliteit van dienstverlening van onder meer telecombedrijven. „Ten aanzien van internetplusbellen zitten we op het puntje van onze stoel, maar we hebben vrijwel geen mogelijkheden KPN te dwingen hun standaarden aan te passen", zei voorzitter Chris Fonteijn woensdag bij de presentatie van het jaarverslag.

9 May 2007 13:13Gewijzigd op 14 November 2020 04:45

De toezichthouder vindt de problemen bij de internetbeldienst van KPN slecht voor het vertrouwen van de consument. „KPN weet het zelf ook heel goed want ze lijden er enorme schade door", constateerde Fonteijn. Hij vindt het wenselijk dat de Opta meer te zeggen krijgt over de kwaliteit van dienstverlening.Het internetbellen van KPN wordt sinds de introductie twee jaar geleden geteisterd door problemen. „De problemen zijn nu grotendeels opgelost en we zien de klanttevredenheid weer toenenemen", zei KPN–bestuursvoorzitter Ad Scheepbouwer dinsdag nog.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer