Economie
Nieuw ontbijtmenu Burger King scoort goed
MIAMI (ANP/RTR) – Het nieuwe, goedkopere ontbijtmenu dat Burger King onlangs heeft geïntroduceerd, verkoopt prima. Mede dankzij dat succes heeft de op een na grootste fastfoodketen ter wereld in het afgelopen kwartaal winst gemaakt, waar het bedrijf een jaar eerder in dezelfde periode nog in het rood belandde. Dat maakte Burger King vrijdag bekend.
27 April 2007 14:03Gewijzigd op 14 November 2020 04:44
De nettowinst over het derde kwartaal van het gebroken boekjaar 2006/2007 bedroeg 34 miljoen dollar tegen een verlies van 12 miljoen dollar een jaar eerder. De winst overtreft de gemiddelde analistenverwachting. De omzet van de hamburgerbakker uit Florida groeide 9 procent tot 539 miljoen dollar. Ook dat is hoger dan marktvorsers in doorsnee voorzagen.
Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl