Binnenland

Tientallen klachten over code reisaanbiedingen

DEN HAAG (ANP) – De Consumentenbond heeft sinds zondag al meer dan zestig klachten ontvangen over bedrijven die zich niet houden aan de code reisaanbiedingen. Dat maakte een woordvoerster van de belangenorganisatie van consumenten donderdag bekend.

5 April 2007 14:15Gewijzigd op 14 November 2020 04:40

„We gaan de klachten controleren en als blijkt dat bedrijven zich niet aan de afspraken houden, geven we de klacht door aan de reclamecodecommissie en de Consumentenautoriteit", aldus de zegsvrouw. „Zij kunnen sancties en boetes opleggen".De Consumentenbond heeft tot eind april het meldpunt ’reislokkertjes’ opengesteld. De meeste klachten hadden tot nu toe betrekking op lowcost–vliegmaatschappijen. „Ryanair wordt vaak genoemd, dat lijkt zich aan geen enkele richtlijn te conformeren", zei de woordvoerster van de bond.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer