Consumentenbond in actie tegen KPN
DEN HAAG (ANP) - De Consumentenbond gaat actie ondernemen tegen KPN vanwege problemen met internetbellen. De bond sluit juridische stappen niet uit, liet een woordvoerder vrijdag weten.
De Consumentenbond had van KPN geëist dat voor vrijdagmiddag de problemen met internetbellen bij duizend leden zouden worden opgelost. KPN zegt tegemoet te zijn gekomen aan deze eis.Tienduizenden mensen zijn volgens de Consumentenbond nog gedupeerd door technische problemen met het internetbellen van KPN. „We willen de actie tegen KPN nu doorzetten voor alle gedupeerden”, zei een woordvoerder.
Het is nog onduidelijk hoe de actie vorm gaat krijgen. „We kunnen bijvoorbeeld met de gedupeerden boe gaan roepen op het plein voor het gebouw van KPN, de politiek inschakelen of naar de rechter stappen.”
De Consumentenbond krijgt al lange tijd vele klachten binnen over internetbellen van KPN. Het concern zelf zegt overvallen te zijn door het succes van de dienst. Inmiddels heeft KPN ruim 0,5 miljoen klanten. Zo’n 5 procent van hen, 25.000 mensen, kampt met ernstige technische problemen.
KPN zegt tegemoet te zijn gekomen aan de eis van de Consumentenbond dat de problemen van duizend klanten met internetbellen zijn opgelost. KPN zegt bij twee derde van de huishoudens de problemen te hebben verholpen. Een derde heeft een datum te horen gekregen waarop internetbellen weer goed moet werken. KPN heeft een aantal klanten nog niet kunnen bereiken, aldus de zegsman.