Websites van dagbladen trekken veel bezoekers
AMSTERDAM - Ruim een op de drie Nederlanders brengt maandelijks een of meer bezoeken aan websites van dagbladen. In de maand januari trokken de sites ruim 4,7 miljoen mensen.
Dat blijkt uit cijfers van Cebuco, de marketingorganisatie van de Nederlandse dagbladen. Het bereik van dagbladenportals is in januari voor het eerst voor alle 28 titels gemeten. Eerder gebeurde dat al voor de websites van PCM (onder meer Trouw en de Volkskrant), De Telegraaf en Wegener.Nieuws op het web heeft „een sterk aanzuigende werking”, aldus de onderzoekers. Bezoekers blijken niet honkvast te zijn. Zij hebben gemiddeld twee favoriete nieuwssites en bezoeken die maandelijks dertien keer.
De grootste site is die van De Telegraaf, die het dagbereik van de gedrukte krant zelfs naar de kroon steekt. De site van Algemeen Dagblad is met een bereik van ruim 10 procent van de internetgebruikers ook goed bezocht, Hetzelfde geldt voor nummer 3, de Volkskrant (ruim 7 procent).
De gezamenlijke regionale kranten bereiken ruim 16 procent van de Nederlanders met hun websites.