Consument

Huisraad

Nederlanders schijnen hun jas slechts één à twee keer per jaar in de was te doen en 20 procent wast zijn jas zelfs nooit. Voornaamste reden is dat consumenten bang zijn de waterafstotende laag aan te tasten, zo blijkt uit onderzoek van Biotex. Toevallig heeft de wasmiddelenfabrikant meteen een oplossing voor dit probleem: Biotex Buiten.

16 February 2007 09:48Gewijzigd op 14 November 2020 04:31

Dit wasmiddel is speciaal ontwikkeld voor waterafstotende kleding. De flacon is te vinden tussen de andere wasmiddelen in de supermarkt. Op www.wasjejas.nl kunnen consumenten een kortingscoupon van 1 euro printen. Uit het onderzoek van Biotex blijkt overigens ook dat het overgrote deel van de mannen er bij de wasmachine een potje van maakt. Van de vrouwen vertrouwt 20 procent zijn wasgoed niet toe aan een mannelijk familielid. Verder houden de meeste vrouwen zich netjes aan de wasvoorschriften in het label; één op de vijf mannen negeert het volledig.Regencapes voor kinderen
Kinderen vinden het vaak heerlijk in de regen. Lekker stampen in de plassen. Met de nieuwe kinderregencapes van Fast Rider blijft het bovenlichaam in ieder geval droog. De capes zijn gemaakt van materiaal dat 100 procent water- en winddicht is. De capuchon heeft een transparant venster, zodat kinderen goed zicht houden. De capes (maat 92 tot en met 128) zijn uitgevoerd in geel met rood of rood met geel en te koop bij de betere fietsspeciaalzaak. Ze kosten 11 euro per stuk. De prijs is inclusief een opbergtasje.

Gebruikte spullen
Een trui te klein gekocht, speelgoed waar de kinderen niet meer mee spelen of boeken die dubbel in de boekenkast staan. Soms moet de bezem nodig door de kast. De overbodige artikelen kunnen op www.marktplaats.nl worden aangeboden, maar er is sinds kort ook een sympathiek alternatief: Marktmeteenmissie. De site www.mmem.nl werkt volgens hetzelfde principe als marktplaats.nl en speurders.nl. Het verschil is echter dat de opbrengst niet naar de verkoper gaat, maar naar vijf goede doelen. Dit zijn: Woord en Daad, Operatie Mobilisatie, het EBC (evangelisch begeleidingscentrum), Stichting Alpha-cursus Nederland en Stichting Voorkom! Het aanbod op de site is nog wat beperkt. Maar als iedereen zijn kast eens nakijkt, is dat probleem snel verholpen.

Telefoon? Nee!
„Is er in uw huishouden iemand die meer dan 32 uur in de week werkt en ouder is dan 25?” De ondervraagde voelt de bui al hangen. Het zoveelste bedrijf dat mee wil denken over het pensioen. De telefoon ligt er nog maar nauwelijks op of Tele2 meldt zich. „Bij KPN betaalt u echt te veel.” De volgende dag Tear. De avond erop Amnesty International. De telefoonmoeheid neemt toe. Blijkbaar voelt de dame die voor Amnesty International belt dat haarfijn aan. Ze wijst op het bestaan van de site www.bedanktvooruwtijd.nl. Via die site kunnen bezoekers zich afmelden voor een bepaalde telefooncampagne. Nog makkelijker en rigoureuzer is het om een afmelding in te vullen op www.infofilter.nl. Met de afmelding zijn niet alle, maar wel veel telefoontjes te blokkeren. Bovendien verzorgen de bedrijven die bij Infofilter zijn aangesloten meer dan 90 procent van alle reclamepost die op de deurmat valt. Dat scheelt dus een behoorlijk aantal telefoontjes en brieven. Overigens is het ook mogelijk om zich per post af te melden. Consumenten kunnen dan een voldoende gefrankeerde brief met hun naam, adresgegevens en telefoonnummer sturen naar: Stichting Infofilter, Postbus 666, 1000 AR Amsterdam. Vergeet niet in de brief te vermelden via welk medium (post of telefoon) reclame niet langer welkom is.

Barok van Bakker
De tijd dat rust en eenvoud in het interieur overheerste, is als het aan Leen Bakker ligt voorbij. Barok is volgens de woonwinkelketen dé trend van nu. Met dat verschil dat het goud in de klassieke barokstijl in het huidige modebeeld vervangen is door zwarte accenten. „Niet alleen in woonaccessoires en stoffen, maar ook op de vloer. Leen Bakker verkoopt onder meer vinyl (zie foto) met een print van zwarte ornamenten. Harwich kost 29,99 euro per strekkende meter (400 centimeter breed). Het woonwarenhuis geeft een garantie van tien jaar. Voor verkoopadressen: www.leenbakker.nl.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer