Economie

KPN zet rem op internetbellen

AMSTERDAM (ANP) - Het succes van bellen via internet is zo groot, dat KPN heeft besloten om er voorlopig niet meer voor te adverteren.

7 February 2007 08:26Gewijzigd op 14 November 2020 04:30

Sinds er geen advertenties meer in de kranten en commercials op televisie verschijnen, is het aantal aanmeldingen fors gedaald. Daardoor krijgen de monteurs en telefonistes van het concern weer wat rust.Op het hoogtepunt meldden wekelijks zo’n 20.000 mensen zich aan voor internetbellen. „We werden slachtoffer van ons eigen succes”, verklaarde KPN-topman Scheepbouwer dinsdag in een toelichting op de jaarcijfers.

De toestroom van nieuwe abonnees was zo groot, dat de klantenservice het werk niet langer aankon. Zo’n 5 procent van alle nieuwe klanten kampte met grote problemen. „Met een onverwachte toestroom heb je dat soort problemen al gauw”, zei Scheepbouwer.

Nu KPN sinds eind december geen reclame meer maakt voor internetbellen, is het aantal nieuwe abonnees gedaald tot 10.000 tot 15.000 per week.

Het concern heeft maatregelen getroffen om de zaken op orde te krijgen. Het heeft nieuwe monteurs en telefonistes ingehuurd.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer