Binnenland

Virus noopt zeehondencrèche tot campagne

Zeehondencrèche Pieterburen is een campagne begonnen om nieuwe donateurs te werven. De crèche hoopt op deze manier de extra kosten van de bestrijding van het zeehondenvirus te kunnen financieren.

ANP
25 July 2002 17:14Gewijzigd op 13 November 2020 23:43

Verscheidene landelijke radiozenders en kranten hebben de door Pieterburen verspreide radiocommercials en advertenties al zonder vergoeding gebruikt, stelt de crèche verheugd vast.

„Wij verwachten dat de epidemie ons in totaal 100.000 euro extra gaat kosten. Het ministerie van LNV draagt ruim een derde bij. Voor de rest zijn we afhankelijk van donateurs. Vandaar deze actie”, zegt woordvoerder Y. Meijers. Zeehondencrèche Pieterburen maakt veel extra kosten doordat de gezonde, zieke en dode zeehonden in het centrum strikt gescheiden moeten blijven. Hiervoor zijn negen zeecontainers omgebouwd tot quarantaine- en onderzoeksruimtes. Ook zijn er vier extra vriesfaciliteiten verspreid over het wad neergezet en moet het netwerk van vrijwilligers genoeg bodybags in voorraad hebben. Pieterburen verwacht dat het zeehondenvirus pas over enkele maanden is uitgewoed.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer