Nederlanders matig tevreden over callcenters
RIJSWIJK (ANP) – Nederlanders zijn matig tevreden over de manier waarop bedrijven en organisaties omgaan met dienstverlening via telefoon en internet. Callcenters krijgen niet meer dan een 6,4 als waarderingscijfer waarbij vooral de matige betrouwbaarheid hun parten speelt. Dat meldde het Instituut voor Telecom Organisatie (ITO) woensdag.
Volgens woordvoerder Edwin van Wijk van ITO, dat een onderzoek liet uitvoeren onder 950 Nederlanders, weegt betrouwbaarheid zelfs zwaarder dan de snelheid waarmee men wordt geholpen. „Mensen willen dat beloftes worden nagekomen. Dat ze echt worden teruggebeld als dit is toegezegd of daadwerkelijk een kopie van een factuur krijgen zoals is afgesproken".Van Wijk hoopt dat bedrijven echt aan de slag gaan met de uitkomst van het onderzoek. Bedrijven kunnen een certificaat halen op basis van de ITO–normering, die grotendeels is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek.