AllerHande kiest voor het gezin
ZAANDAM (ANP) – Albert Heijn gaat met AllerHande een andere koers varen. Het huisblad van het supermarktbedrijf richt zich voortaan meer op het gezin, met recepten voor elke dag van de week die sneller, gemakkelijker en goedkoper zijn te bereiden.
Daarnaast gaat AllerHande meer aandacht besteden aan gezondheid, het huishouden en persoonlijke verzorging. „Het wordt meer Libelle–achtig", zei een woordvoerder van Albert Heijn vrijdag in een toelichting.De nieuwe koers van AllerHande sluit aan bij de positionering van Albert Heijn als een winkel voor iedereen. Het supermarktbedrijf begon in 2003 een prijzenoorlog om het imago van duurdere supermarkt voor de een– en tweeverdieners van zich af te schudden. De omzet liep terug omdat gezinnen hun boodschappen bij voorkeur deden bij prijsvechters als Aldi en Dirk van den Broek. Inmiddels heeft Albert Heijn weer marktaandeel teruggewonnen.
AllerHande heeft een oplage van 2,1 miljoen. Het gratis tijdschrift, dat dertien keer per jaar verschijnt, wordt volgens Albert Heijn door 4,3 miljoen mensen gelezen.