Economie

Web populair bij zoeken van nieuwe auto

GENT - De helft van Nederlanders maakt bij zijn zoektocht naar een nieuwe auto gebruik van internet.

Redactie economie
7 February 2006 09:22Gewijzigd op 14 November 2020 03:27

In totaal maken 3,5 miljoen mensen (ongeveer 45 procent van de ’speurders’) gebruik van het web. Dat blijkt uit een onderzoek van het Belgische online marktonderzoeksbureau InSites Consulting. Het bureau ondervroeg 2700 Nederlandse internetgebruikers. Daaruit blijkt dat zeven van de tien Nederlandse surfers tijdens het voorbije jaar minstens één keer op de website van een automerk zijn langs geweest.De studie toont aan dat internet vooral gebruikt wordt om algemene informatie te verzamelen over verschillende automerken (64 procent), gevolgd door het gedetailleerd vergelijken van productinformatie van verschillende automerken (60 procent). Ruim een kwart gebruikte het web al om een offerte aan te vragen.

De meest bezochte website is die van Volkswagen. Ook Opel, Peugeot en Renault trekken veel bekijks.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer