Verdonk: Media te negatief over integratie
DEN HAAG - Minister Verdonk vindt dat de media te negatief zijn over integratie door overmatig aandacht te schenken aan de problemen tussen de bevolkingsgroepen. „Terwijl er ook zo veel goede dingen gebeuren.”
De minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie zei dat dinsdagavond in Haarlem bij de start van haar nieuwe integratiecampagne. Volgens haar is het tijd dat er in Nederland een positief signaal wordt afgegeven over integratie.De campagne van Verdonk, die in totaal drie jaar gaat duren, kost 10 miljoen euro. Om zelf het goede voorbeeld te geven sloeg de minister samen met bijna honderd gasten aan het koken. Er werden ”fusion” gerechten gemaakt, combinaties van verschillende buitenlandse maaltijden. Verdonk zei dat zij heeft geleerd hoe ze uien moest snijden, „met het mes aan de goede kant.”
De integratiecampagne telt ongeveer honderd ambassadeurs, veelal bekende Nederlanders. Onder hen zijn prominenten uit het bedrijfsleven, de sport en de cultuur. Daarnaast zijn er zo’n zestig scouts, die in hun eigen omgeving de integratie moeten bevorderen.