Economie

Hotelgasten betalen met appel en ei

AMSTERDAM (ANP) - Sommige hotelgasten hebben afgelopen weekeinde letterlijk een appel en een ei neergelegd voor een overnachting in een bedrijf van NH Hoteles.

20 December 2005 10:19Gewijzigd op 14 November 2020 03:18

De hotelketen, onder meer eigenaar van het prestigieuze NH Grand Hotel Krasnapolsky in Amsterdam, bood zijn kamers eenmalig aan voor prijzen die door de klant werden bepaald. „Sommige mensen waren heel creatief. Zo werd er twee keer betaald met een appel en een ei”, aldus de hotelonderneming. Onduidelijk is of de desbetreffende gasten de betaalmiddelen in natura zelf hadden meegenomen, of dat deze afkomstig waren van het ontbijtbuffet.De actie liep in 37 NH-hotels in Nederland en België. Gemiddeld betaalden de hotelgasten 45 euro, ongeveer de helft van de normale kamerprijs. Een enkeling betaalde helemaal niets voor de overnachting.

Een bezoeker van het Krasnapolsky was het gulst door 240 euro te betalen. Een bijstandsmoeder keerde haar spaarpot om op de balie, terwijl anderen afrekenden met een zelfgebakken appeltaart of flessen wijn voor het hotelpersoneel.

NH Hoteles is tevreden over het verloop van de actie. De klantwaardering voor de actie was groot en de bezettingsgraad was met 90 procent uitstekend.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer