Economie

Airmiles uit nieuwe AH

HEEMSKERK (ANP) – Supermarktbedrijf Albert Heijn stopt in de nieuwste winkel met het verstrekken van airmiles om de prijzen te kunnen verlagen. Het gaat volgens directeur Dick Boer om een test. „We gaan kijken hoe klanten hierop reageren. Door geen airmiles uit te geven kunnen we lagere prijzen hanteren. Klanten kunnen airmiles nog wel inwisselen".

30 November 2005 13:35Gewijzigd op 14 November 2020 03:14

Boer verklaarde dit woensdag bij de presentatie van de nieuwe Albert Heijn–winkel in Heemskerk. Het gaat om een nieuw supermarktconcept, dat op termijn alle oude winkels moet vervangen. „De oude formule is dertien jaar geleden neergezet. We gaan het nieuwe concept in de loop van komend jaar ook elders testen."Albert Heijn besloot vorig jaar al om alleen airmiles te verstrekken bij de aankoop van huismerken. Aan de zegeltjes en de bonuskaart, de andere spaarsystemen van het Zaandamse supermarktbedrijf, zei het toen niet te willen tornen.

ABN Amro stopte vorig jaar helemaal met de uitgifte van airmiles om klanten meer directe kortingen te kunnen geven bij zijn bankproducten. De bank was ruim tien jaar geleden samen met Albert Heijn een van de oprichters van het spaarsysteem in Nederland. Andere belangrijke partijen zijn Shell en V&D.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer