Economie

Grote merken verliezen ook in drogisterij

ZALTBOMMEL (ANP) - De grote merken hebben het niet alleen moeilijk in de supermarkten, ook in de drogisterijen verliezen ze terrein.

30 November 2005 11:02Gewijzigd op 14 November 2020 03:14

De veertig grootste merken, met L’Oréal als koploper, raakten dit jaar met een bedrag van 865 miljoen euro 3,4 procent omzet kwijt. Een jaar eerder zaten de grootste merken nog in de lift.Maar liefst 27 merken uit de top veertig leden omzetverlies. Dat blijkt uit de woensdag gepubliceerde Merken Top 40 van IRI Nederland in het blad De Nieuwe Drogist.

De veertig merken zijn goed voor ruim een derde van de totale drogisterijomzet. De totale drogisterijmarkt is in een jaar tijd met 2,3 procent gedaald. De meting had plaats voor Kruidvat en AH in de ”shampoo-oorlog” verwikkeld raakten.

Cosmeticagigant L’Oréal staat onwrikbaar op de eerste plaats. Hoewel het merk ruim 2 miljoen omzet inleverde, is het gat met Nivea, de nummer 2, ruim 30 miljoen euro. Vervolgens volgen Gillette, Schwarzkopf en Dove.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer