Buitenland

Britse reiziger zonder zitplaats krijgt geld terug

LONDEN (ANP) – Een nieuwe Britse treinmaatschappij, Grand Central Railway, geeft haar reizigers de ’geen plek, geld terug’–garantie. Passagiers die tijdens een lange reis moeten staan, zullen de helft van de kosten van hun treinkaartje terugkrijgen. Dat meldde de Britse krant The Times dinsdag.

25 October 2005 13:42Gewijzigd op 14 November 2020 03:06

De treinmaatschappij wil directe treinen van Londen naar Noord–Engeland gaan exploiteren en belooft de reiziger daarbij „simpele en eerlijke" kaartjes. Conducteurs gaan reizigers geld teruggeven wanneer ze tijdens de reis moeten staan. De prijzen van een kaartje moeten betaalbaar zijn en voor iedereen bekend, zodat mensen niet voor verrassingen komen te staan.„In elke industrie verwachten mensen dat ze krijgen waarvoor ze betalen. Dat zou ook voor de spoorwegen moeten gelden", aldus Ian Yeowart, directeur van Grand Central Railway.,Reizigers mogen volgens hem hun retourbedrag gewoon houden als ze later alsnog een plaatsje vinden. „Dat is gewoon pech voor ons".

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer