Economie

Grote belangstelling voor autosuper

ROOSENDAAL (ANP) - Of de Belgische discountformule Cardoen in Nederland gaat aanslaan is nog de vraag, maar zaterdag heeft de autosupermarkt in ieder geval een succesvolle start gemaakt.

3 October 2005 11:44Gewijzigd op 14 November 2020 03:01

In de nieuwe vestiging in Roosendaal stond de teller van verkochte auto’s aan het eind van de openingsdag op 35. Er waren ruim 2000 bezoekers binnen geweest.„Het heeft hier stormgelopen, ik ben super tevreden”, zei Toin van de Mosselaar, algemeen directeur en eigenaar van de Roosendaalse vestiging, zaterdag. „Mensen kwamen uit alle hoeken van het land: Groningen, Friesland, Limburg. We zijn al door eenderde van onze voorraad heen, morgen wordt deze aangevuld.”

De Belgische autohandelaar Karel Cardoen boekt in België al geruime tijd succes met zijn multimerkenconcept. De onderneming levert auto’s fors goedkoper door inkoop van overtollige voorraden in diverse Europese landen bij producenten, importeurs en dealers.

Zaterdag keken veel van de bezoekers, onder wie argwanende merkdealers, de kat uit de boom en kwamen vooral uit nieuwsgierigheid een kijkje nemen in de nieuwe showroom in Roosendaal. „Zo’n autosupermarkt is wel even wennen, maar ik denk dat het vast wel aanslaat”, zei een van de bezoekers.

Sommigen twijfelden wel aan de garantie. Dit werd direct weggenomen door de directeur: „Kopers krijgen standaard twee jaar garantie zonder beperkingen en via onze partner Bosch Car Service hebben we een landelijk netwerk van garages voor het onderhoud.”

In de sober ingerichte showroom in Roosendaal staat een honderdtal auto’s en zijn vrijwel alle merken en prijsklassen vertegenwoordigd. Cardoen heeft in België negen autosupermarkten en verkoopt jaarlijks ongeveer 12.000 auto’s.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer