Binnenland

„Spoorsector heeft opnieuw gefaald”

UTRECHT (ANP) – Reizigersverening Rover is verbijsterd over „de zoveelste" treinstoring waardoor duizenden treinreizigers zijn gestrand.

1 October 2005 09:34Gewijzigd op 14 November 2020 03:01

„Dat de spoorsector opnieuw heeft gefaald, staat haaks op het nieuwe boetebeleid dat de Nederlandse Spoorwegen (NS) zaterdag laat ingaan. De personen die zich hiermee hebben beziggehouden, hadden zich beter op de kwaliteit van het spoor kunnen concentreren", aldus een woordvoerder van Rover zaterdag.Rover adviseert reizigers alle gemaakte kosten te verhalen op de NS. Dat de oorzaak van de storing hoogstwaarschijnlijk bij het computersysteem van Prorail ligt, doet voor Rover niets af aan de verantwoordelijkheid die de NS heeft voor zijn klanten. „De reiziger heeft met zijn treinkaartje een contract met de NS. De NS heeft zijn klanten maar naar huis te brengen. Als Prorail zijn werk niet goed doet, dan is het aan de NS om voor een alternatief te zorgen".

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer