Lang wachten bij helpdesk ‘normaal’
De helpdesks van internetproviders zijn nog steeds erg lastig te bereiken. Van de bellers moet 38 procent een kwartier of langer wachten voordat ze iemand aan de lijn krijgen.
Dat bleek vrijdag uit een test van de Consumentenbond, die de resultaten in de Consumentengids heeft geplaatst. Chello komt opnieuw als slechtste uit de bus, net als bij hetzelfde onderzoek een halfjaar geleden. De helft van de hulpzoekenden moest meer dan een kwartier wachten en meer dan eenvijfde kreeg niemand te spreken. „Geen wonder dat 80 procent van de Chello-abonnees ontevreden is over de bereikbaarheid van de helpdesk”, concludeert de Consumentenbond.
De beste hulpdiensten zijn te vinden bij de providers MyWeb en InterNLnet. Provider XS4All krijgt de bronzen medaille van de Consumentenbond. De bond merkt op dat de aanbieder Quicknet zijn helpdesk het afgelopen jaar sterk heeft verbeterd. Het aantal ontevreden gebruikers is teruggelopen van 58 procent in januari naar 23 procent nu.