Economie

Super de Boer heropent prijzenslag supermarkten

De supermarktketen Super de Boer, onderdeel van het Laurus-concern, verlaagt vanaf dinsdag de prijzen van ruim 600 producten. Dat heeft Laurus maandag bekendgemaakt.

Redactie economie
23 August 2005 12:07Gewijzigd op 14 November 2020 02:52

Het supermarktconcern is daarmee Ahold voor, dat volgende maand bij Albert Heijn met een nieuwe prijzenslag komt.

Dat Laurus erop mikt Ahold af te troeven, daarvan is volgens woordvoerder Frits Kremer van Laurus geen sprake. „Uitdrukkelijk niet. We hebben deze actie al weken voorbereid.” Afgelopen week schreef het vakblad Distrifood dat Albert Heijn volgende maand een nieuw prijzenoffensief lanceert. De codenaam van deze operatie luidt volgens Distrifood ”Nekslag”, maar Albert Heijn ontkent dit.

De prijsverlagingen van dinsdag betreffen vooral A-merken. Het gaat om veelgekochte familieboodschappen zoals ketchup van Heinz, chips van Lay’s, Ariel vloeibaar, Unox tomatensoep en Aquafresh tandpasta. De prijsverlagingen kunnen oplopen tot 30 procent. Het bedrijf start vanaf volgende week ook met een hard actieprogramma.

De prijzenslag in Nederland woedt nu al ongeveer twee jaar, maar Kremer ziet nog geen einde naderen. De afgelopen jaren heeft Laurus er flink onder te lijden gehad, gezien het slinkende marktaandeel en de afnemende omzet. Het bedrijf wil met zijn Super de Boer-winkels koste wat kost goedkoper zijn dan Albert Heijn.

In het najaar van 2003 opende Albert Heijn zijn eerste aanval op de concurrentie. De keten wilde daarmee de afstand tot de prijsvechters verkleinen. Andere supermarkten volgden de prijsverlaging.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer