Almere krijgt kenniscentrum over e-mail
Almere krijgt in oktober een kenniscentrum voor e-mail. Dat maakte de stichting Grotius woensdag bekend.
Het kenniscentrum komt terecht op de internetsite www.expertisecenter.org. De stichting Grotius geeft op die website onder meer een overzicht van de bestaande wet- en regelgeving voor e-mailverkeer.
Directeur T. Langenhuijsen van Grotius zegt dat bedrijven en de overheid nog te vaak slecht omgaan met hun digitale contacten met de buitenwereld. Hij noemt het onbegrijpelijk dat e-mail en selfservice een ondergeschoven kindje zijn.
„Als je het vergelijkt met de postwereld en de telecomsector is het een ongeleid projectiel geworden. Terwijl de impact juist groter is. Steeds meer mensen zoeken liever naar antwoorden op internet dan in de telefonische wachtrij aan te sluiten.”
Volgens Langenhuijsen gaan veel bedrijven en overheden echter niet publieksvriendelijk om met hun internetklanten. Zo zouden de vragenstellers in 50 procent van de gevallen niet eens een reactie krijgen. Een kwart van de vragenstellers moet de vraag nog eens herhalen, omdat het antwoord niet voldoende is.