ABN AMRO wil Italianen met reclame overhalen
ABN AMRO is in Italië een reclamecampagne begonnen om aandeelhouders van Antonveneta ertoe over te halen in te gaan op het bod dat op de Italiaanse bank is uitgebracht.
„We proberen in de advertenties duidelijk te maken wat onze plannen zijn met Antonveneta en wat wij de klanten te bieden hebben”, liet een woordvoerder dinsdag weten.
De paginagrote advertenties verschijnen sinds maandag en worden een paar keer per week in vier landelijke kranten en tien regionale kranten gepubliceerd. De campagne loopt tot 22 juni. Op die dag sluit het bod van ABN AMRO op Antonveneta.
In de advertentie worden de aandeelhouders erop gewezen dat ABN AMRO al sinds 1995 aandeelhouder is van Antonveneta. Ook wordt vermeld dat het hoofdkantoor van de bank in Padua blijft en dat de naam Antonveneta blijft bestaan.
Het Nederlandse bankconcern zette zijn bod op Antonveneta van 25 euro in contanten per aandeel vorige week donderdag officieel in gang. ABN AMRO bezit momenteel 20,7 procent van de aandelen.