Economie

Opnieuw meer thuis gewinkeld

Consumenten in Nederland hebben vorig jaar 2,8 miljard euro uitgegeven aan het winkelen in huis. Dat is een stijging van 13,5 procent ten opzichte van het voorgaande jaar.

ANP
24 May 2005 18:18Gewijzigd op 14 November 2020 02:34

Daarbij is niet alleen gekeken naar de uitgaven via internet, maar ook naar bijvoorbeeld de traditionele detailhandel en financiële dienstverleners. Dat blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor, waar Blauw Research aan meewerkte.

Het was vooral internet, waar de groei zat. Dat medium was goed voor een omzet van 1,68 miljard euro. Dat is een stijging van 36 procent ten opzichte van 2003. Nederland bezet hiermee de vierde plek. In Frankrijk, Groot-Brittannië en Duitsland wordt meer thuis gewinkeld.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer