Economie

Mediaoffensief voor meer banen voor jongeren

De Taskforce Jeugdwerkloosheid houdt van half april tot half juni samen met de CWI’s en uitzendbureaus een groot offensief om ongeveer 20.000 extra vacatures voor werkloze jongeren te realiseren.

ANP
23 February 2005 08:46Gewijzigd op 14 November 2020 02:15

Dat kondigde voorzitter H. de Boer van de werkgroep dinsdagmiddag aan op een bijeenkomst met CAO-onderhandelaars van de werkgevers en werknemers in Utrecht.

In samenwerking met tv-zender Yorin wil de Taskforce een programma maken dat jongeren bij het zoeken naar werk helpt. Met televisieproducent RTL Z wil hij een programma over jeugdwerkloosheid maken, gericht op de werkgevers. Daarnaast werkt de werkgroep samen met de Staatsloterij en komt er een campagne in de kranten en op de radio.

Hoe de programma’s er precies gaan uitzien, kon De Boer nog niet zeggen. De samenwerking met CWI’s, de Centra voor Werk en Inkomen, en de uitzendbureaus is nog niet helemaal rond, zei hij.

Volgens de voorzitter zijn er ongeveer 100.000 werkloze jongeren in Nederland, van wie de helft niet de juiste kwalificaties heeft om aan de slag te gaan. De ministeries van Onderwijs en Sociale Zaken hebben de Taskforce opgericht om het probleem aan te pakken. De werkgroep wil voor 2008 40.000 extra vacatures waarvoor jongeren worden gezocht, realiseren.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer