Excuses van Nuon
Het energiebedrijf Nuon erkent dat er problemen zijn met de energierekeningen voor de consument. In een paginagrote advertentie in de landelijke dagbladen van zaterdag biedt het bedrijf daarvoor zijn verontschuldigingen aan.
Volgens EnergieNed, de koepelorganisatie van de energiebedrijven, gaat het maandelijks om 15.000 á 20.000 fouten. De problemen doen zich vooral voor bij de eindrekeningen die mensen bij hun verhuizing moeten krijgen.
Nuon zegt de moeilijkheden aan te pakken en daarvoor driehonderd mensen extra in te zetten. Het bedrijf wijt de problemen, die vooral bestaan uit vertraging van de rekeningen, aan de mogelijkheid die afnemers sinds juli vorig jaar hebben om hun eigen stroomleverancier te kiezen. De administratieve afhandeling was daar niet op berekend.
Het energiebedrijf vereenvoudigt de administratie van de rekeningen bij een verhuizing. Nuon zegt met andere stroomleveranciers samen te werken om de vertragingen en klachten weg te werken.