Binnenland

Achmea stopt medisch callcenter

Zorgverzekeraar Achmea stopt per 1 mei zijn medisch callcenter. De zorgverzekeraar zet ook een punt achter zijn pogingen om huisartsenposten een bedrijfsmatige opzet te geven. Volgens Achmea is er onder huisartsen te veel weerstand tegen de initiatieven.

ANP
13 January 2005 13:41Gewijzigd op 14 November 2020 02:06

Het callcentrum diende om de werkdruk van huisartsen te verminderen. Patiënten van twintig huisartspraktijken uit het hele land konden sinds 2002 overdag terecht bij het callcenter voor telefonisch medisch advies.

Veel huisartsen zijn bezig met het ontwikkelen van huisartsenposten voor medische zorg buiten kantooruren. Achmea deed proeven om de posten een uniforme, bedrijfsmatige opzet te geven. Volgens een woordvoerder van Achmea zijn huisartsen van mening dat de zorgverzekeraar zich niet inhoudelijk met de organisatie van medische zorg moet bemoeien.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer