ForumC en platform voor christelijk identiteit schoolvak gaan samenwerken

ForumC en platform voor christelijk identiteit schoolvak gaan samenwerken. Foto ANP ANP

APELDOORN – De christelijke denktank ForumC en het platform Identiteit en Kwaliteit in de leergebieden (I&K), een netwerk van christelijke scholen voor voortgezet en hoger onderwijs, zijn gaan samenwerken. In een partnerschap beogen beide organisaties versterking van „Bijbelgetrouw voortgezet onderwijs” in de vakken.

ForumC en I&K verzorgen materialen voor de toerusting en bemoediging van christelijke docenten. Ook willen de organisaties geloof en schoolvakken sterker met elkaar verbinden. Een van de projecten waarop I&K en ForumC samenwerken is een onderzoek onder docenten, leerlingen en oud-leerlingen over hoe Bijbelgetrouw onderwijs toerust voor vragen rondom geloof en wetenschap. Dat maakte ForumC maandag bekend.

Huib van Leeuwen, voorzitter van I&K, is blij met het partnerschap. „Met steun van ForumC kunnen we nog beter werken aan ons doel: goed, Bijbelgetrouw onderwijs. ForumC levert niet alleen inhoudelijke expertise, maar zorgt ook voor organisatorische stevigheid en een groot en relevant netwerk.” Cors Visser, directeur van ForumC, deelt die mening. „Als ForumC willen we initiatieven ondersteunen die gericht zijn op geloof, wetenschap en samenleving. Dat is onze missie, en het is mooi als die missie ook bij middelbare scholen gestalte krijgt.”

Bij I&K zijn de volgende scholen aangesloten: het Calvijn College in Goes, de Christelijke Hogeschool Ede, de Christelijke Scholengemeenschap Prins Maurits in Middelharnis, de evangelische school De Passie in Utrecht, het Driestar College in Gouda, Driestar Educatief in Gouda, de Gereformeerde Hogeschool in Zwolle, de Gereformeerde Scholengemeenschap Randstad in Rotterdam, het Gomarus College in Groningen, het Greijdanus College in Zwolle, de Guido de Brès Scholengemeenschap in Amersfoort, de Pieter Zandt Scholengemeenschap in Kampen en het Ichthus College in Veenendaal. De komende maanden verwacht I&K nog enkele nieuwe scholen te verwelkomen.