De beste reclame maak je samen

Advertorial Toon
Toon | De beste reclame maak je samen
6

Toon is in de snelle wereld van reclame een opvallende speler. Het reclamebureau uit Geldermalsen heeft ervaring, kennis en passie voor retail, branding en online. Voor retailers, merken en het MKB, verzorgt Toon reclame op maat. Van strategie, concept tot creatie en media. Alles met de overtuiging: ‘De beste reclame maak je samen’.

 

Het doel van reclame omschrijft eigenaar Ralph Thijsen van Toon kort maar krachtig: ‘Wil je zelf klanten zoeken, of wil je dat klanten jou vinden? Een wezenlijk verschil.’ Reclamebureau Toon werkt al sinds de oprichting in 2007 volgens een heldere strategie aan het verstevigen van merken, producten en diensten. Voor zowel regionale als landelijke opdrachtgevers worden campagnes in print en online bedacht, ontworpen en uitgevoerd. Toon biedt daarnaast een breed scala aan reclame-uitingen: logo’s, huisstijl, websites, magazines, brochures en verpakkingen. Voor een optimaal resultaat buigt het multidisciplinaire team van Toon zich, samen met elke klant, uitgebreid over het bestaansrecht, de doelgroep, de positionering en de klantreis. Voor iedere opdrachtgever wordt aan de hand van het Toonmodel de commerciële richting bepaald en een merkpaspoort gemaakt waarin specifieke klantkenmerken worden vastgelegd. Retail, branding en online zijn drie vaste pijlers bij het reclamebureau uit Geldermalsen.

Synergie tussen creatieve professionals

Reclamebureau Toon is gevestigd aan de Elzenhof in Geldermalsen. Tijdens een rondleiding door het stijlvol ingerichte kantoor valt de vrolijke sfeer meteen op. Er is veel daglicht, de werkplekken zijn open en transparant en de twaalf jonge reclamespecialisten stralen energie uit. Ralph Thijsen begon in 2007 in Buren; sinds 2011 opereert Toon vanuit het moderne kantoorgebouw in Geldermalsen. “We kunnen een compleet pakket leveren omdat er binnen Toon meerdere disciplines actief zijn op het gebied van strategie, design, techniek, content en (online)marketing. De synergie tussen alle creatieve professionals is hier voelbaar. Bij elke opdracht en elke campagne werken we intensief samen. Achteraf evalueren we met het projectteam het resultaat. Dat houdt ons scherp en inspireert om waar mogelijk de dienstverlening verder te optimaliseren.”

Strategische keuzes

Sterke merken groeien harder dan de concurrentie. Waarom? Omdat ze een goed verhaal hebben en de boodschap op de juiste manier wordt overgebracht. Een sterk merk zorgt voor meer omzet en genereert fans die zich verbonden voelen met een merk of product. Volgens deze visie bouwt Toon doelgericht aan consistente versterking van merken en producten. Aan de hand van positioneringssessies wordt een merkpaspoort samengesteld waarin het bestaansrecht van een merk wordt gedefinieerd. Deze manier van branding vereist wel een strategische keuze, stelt Ralph Thijsen. “Reclame moet je serieus nemen, anders kun je er beter niet aan beginnen. Een sterk merk neerzetten en uitbouwen vraagt investering in tijd en geld. Een doordachte marketingstrategie vereist ook een lange termijn aanpak.

Toonaangevende projecten

In de afgelopen jaren heeft de uitgesproken visie van Toon geleid tot toonaangevende projecten en succesvolle reclamecampagnes voor gerenommeerde bedrijven als Blijdesteijn Mode, Baden+, Primera, Koffiebranderij Peeze, Tempur en Holland Evenementen Groep. Ralph: “Meerwaarde bij grote opdrachten is dat Toon het hele pakket kan bieden: alle online uitingen, wekelijkse nieuwsbrieven, branding en campagnes. Doordat we alle kennis in huis hebben, heeft de klant één vast aanspreekpunt. Dat werkt voor alle betrokken partijen effectief. Wij kunnen snel schakelen en actie ondernemen omdat we goed op de hoogte zijn van alle ontwikkelingen, zowel in de markt als bij de klant zelf. Door de duurzame relatie met onze opdrachtgevers ontstaat een inspirerende samenwerking. De beste reclame maak je samen. Dat bewijst zich keer op keer.”

Reclame altijd in beweging

De reclamewereld is een dynamische sector. Reclame is altijd in beweging, weet Thijsen. “Bij retail draait alles om de balans tussen formule en actie. Door de opkomst van online winkelen is de retailbranche de afgelopen jaren ingrijpend veranderd. Om te zorgen dat je tussen alle schreeuwerige sales en korte termijn acties als sterk merk aandacht blijft genereren bij jouw doelgroep, is visie en strategie noodzaak. Toon heeft een uitgekiend stappenplan waarmee een merk bestaansrecht opbouwt op de lange termijn. Snel scoren loont misschien even, maar zonder doordachte visie gaat een merk het moeilijk krijgen. Door onze kennis en ervaring op het gebied van retail, branding en online biedt Toon reclame die niet alleen pakkend is, maar ook zorgt voor blijvende aandacht.”

www.toon.nu

Toon in het kort:

  • Het resultaat: sterk merk, meer omzet en fans

  • Overtuiging: de beste reclame maak je samen

  • Specialismen: retail, branding en online

  • Team: multidisciplinair team van 12 personen

  • Locatie: Geldermalsen

  • Karakter: no-nonsens en elke dag een beetje beter

  • Voor wie? Iedereen die reclame serieus neemt